2011. szeptember 20., kedd

Köleskása

... a gondolat és az elkészítés maga kevesebb ideig tartott, mint a poszt megírása. Látszik, hogy kimentem a gyarkorlatból. Havi egy beírás - siralmas állapot! Azt is mondhatnám nem vagyok jó passzban :))) Nincs mit tenni, ez van! Nem érkezem az írással. Sajnos. Remélhetőleg az őszi időjárás meghozza a kedvem és új lendületet kapok a blogoláshoz. Addig is míg ez megtörténik, jöjjön egy egyszerűen elkészíthető energiabomba receptje, jobban mondva annak egyik elkészítési módja.
... ebben a szörnyű időben olyan jólesik meleg reggelivel kezdeni a napot. Ilyenkor általában csupa melengető étel jut az eszembe, mint például a croissant, vagy a mákos guba, vagy a forró kakaó. Ma megpróbáltam mindehhez még az egészséges jelzőt is párosítani és így jött az ötlet, hogy akkor legyen a reggeli köleskása mákkal..
... elő a számítógépet, gugli, egy kis inspiráció Vegagyerek-től, és  NoSalty-tól és már kezdődhet is a reggeli főzöcske :)))

 Hozzávalók (1 személyre):
  •  5 dkg köles
  • őrölt mák
  • juharszirup
  • ízlés szerint idénygyümölcs vagy kompót 
A kölest bő vízben átmossuk majd négyszeres mennyiségű tejben föltesszük főni. A főzési időt nem nagyon figyeltem, de 15-20 percet biztosan hagytam főni míg a kis "bogyók" szétpattantak. Tálaláskor bőségesen meghintettem őrölt mákkal, meglocsoltam juharsziruppal és pár szem őszibarack is került a tetejére.
Nekem nagyon bejött az íze. Aki szereti a mákos dolgokat az imádni fogja! Aki tart otthon juharszirupot  mindenképpen azzal ízesítse, mert sokkal karakteresebb ízt kölcsönöz neki, mintha szimplán mézzel vagy cukorral édesítenénk.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése