2010. április 5., hétfő

Fehér kenyér

... húsvéti nyuszi helyett, házi kenyér! 
Pár hete már elkészítettem Limara jól bevált fehér kenyerét a kenyérsütőben, ma azonban klasszikus kenyérkére vágytam... klasszikus formával, ropogós héjjal... úgyhogy elkészítettem ugyanazt, de most a sütőben... Hogy sikerült? A képek magukért beszélnek!


Hozzávalók:
  • 2,8 dl folyadék
  • 1,5 tk. só
  • 1 ek. ecet
  • 2 ek. olaj
  • 50 dkg liszt ( 25dkg finomliszt és 25dkg réteszliszt)
  • 1 tk. cukor
  • 1 dkg élesztő
A dagasztást és kelesztést ezúttal is kedves konyhai segítőmre bíztam... :))
A tésztát miután megkelt átgyúrtam, és lisztezett konyharuhában, fonott kosárba téve további egy órát kelni hagytam. Mikor a duplájára nőt a tetejét bevágva, sütőzacskóba téve előmelegített sütőben  (180 fokon) kb. 1 óra alatt pirosra sütöttem. 
Mikor elkészült, megkentem hideg vízzel és rácsra téve hagytam kihűlni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése