2010. november 21., vasárnap

Balzsamecet "feljavítva"

... hetek teltek el az utolsó bejegyzés óta. Szégyen ide, vagy oda nem sikerült gépközelbe jutnom..
De majd ma!... merthogy ötletből és receptből akad bőven... csak az a fránya idő..

A következő bejegyzések már a karácsonyi készülődés jegyében telnek majd. Hetek óta ünnepi hangulatban lebegek.. készülnek az apró cseprő ajándékok... limoncello palackozva, bourbon vanília kellékei a konyhapulton sorakoznak.. sárgarépa dzsem készítése körvonalazódik..



De haladjunk csak szépen sorjában. Kezdjük a balzsamecettel... pár hónapja - lapos pénztárcám mivolta rákényszerített, hogy bevállaljam az egyik szupermarket hiper szuper áron reklámozott félliteres balzsamecet palackját.. Hááát a benne levő nedű csalódás a köbön.. sebaj, jobb mint a semmi... nem dobjuk ki.. és milyen jól is tettem! Pár hét múlva szokásos gasztroblog barangolásaim közepette rábukkantam Chili & Vanilia bejegyzésére, hogy lehet egy elfuserált, gyenge minőségű balzsamecetből mennyei borecetet varázsolni.. Maga az ötlet "a Buday"-tól származik..
Fogtam tehát az üveg tartalmát belelöttyintettem egy lábasba és a lakást belengő tömény ecetszag kíséretében 1/3-ra forraltam a nedűt.. az eredmény? ... egy selymes, intenzív ízű borecet...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése