2011. július 4., hétfő

Sárgabarackos lepény

Nem tudom ti hogy  vagytok vele, de nekem úgy rémlik mintha már hetek óta rossz idő volna és egyfolytában esne az eső. Azon elmélkedtem reggel, hogy vajon esett-e az eső medárd (június 8) napján,  mert ha igen akkor nincs mese, 40 nap eső!!! A "jó" hír viszont, mégha így is volna, hogy már "csak" 14 napot kell kibírni és ismét ránk ragyog a napt  :)))) Mielőtt azonban végképp elriasztanálak benneteket az oldalról :))) megígérem befejezem a riogatást! Inkább megoszton veletek ennek a csodás lepénynek a receptjét amivel a hetet indítottam. A tészta receptjét Horváth Ilona Szakácskönyvében találtam és szokásomhoz híven ismét kicsit manipuláltam :))) - lásd. a zárojelben levő kommenteket.

Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt (én kevertem bele egy kevés finomlisztet, illetve 1-2 kanálnyi búzakorpát)
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 5 dkg zsír v. vaj (a hűtő rejtett némi libazsírt :)
  • kb. 2 dl tej
  • csipetnyi só
Töltelék:
  • a fenti mennyiséghez kb. 12-14 szem közepes sárgabarack
  • porcukor, fahéj ízlés szerint
Az élesztőt felfuttatjuk a langyos tejben amiben előzöleg felolvasztottuk a cukrot. Miután az élesztő szépen feljött, adjuk hozzá a többi alapanyagot és gyúrjunk belőle egy nem túl kemény tésztát. Akkor jó a tészta, ha kicsit ragad a kezünkhöz. Miután a tészta a duplájára kelt, lisztezett deszkán kisodorjuk, majd zsírral kikent tepsibe helyezzük ahol ismét kelni hagyjuk kb. 20 percig. Miután a tészta ismét megkelt, rakjuk rá a megmosott, félbevágott (kimagozott) barackokat és ízlés szerint hintsük meg fahéjas porcukorral. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 40 perc alatt aranybarnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése