2012. április 17., kedd

Ratatouille

 ... az utolsó bejegyzés óta eltelt pár hét, sőt mára hónapokban mérhető a távollétem. Ez viszont nem jelenti azt, hogy véget ért volna a bloggeres "pályafutás". Szó nincs róla!Kezdjük rögtön egy francia recepttel  amivel már régóta szemezgettem.
A hűtőben szomorkodó padlizsán, a fél cukkini valamint a fagyasztóban árválkodó lecsónak eltett szeletelt zöldpaprika szinte kiáltott a recept után. Ahogy az már lenni szokott most is internetes segítséget kértem és kaptam kedves blogger társaimtól. Ismételten bejött az ahány ház annyi szokás elve. :)))) Szerencsére az alapanyagok listája többé kevésbé megegyezett minden esetben. A fűszerezés az már más kérdés. Végül a legegyszerűbb verzió mellett döntöttem.

ratatouille natúr csirkemellel
Hozzávalók 2 személyre:
  • padlizsán
  • cukkini
  • paprika
  • friss paradicsom v. paradicsomlé
  • fokhagyma
  • vöröshagyma
  • bors
A padlizsánt, cukkinit és paprikát felkarikázzuk. Az apróra metélt vöröshagymát és fokhagymát kevés olívaolajon üvegesre pároljuk. Következő lépésként adjuk hozzá a paprikát, pároljuk együtt pár percig a hagymával majd egyenként keverjük hozzá a cukkinit, padlizsánt és végül a paradicsomot. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és körülbelül 45 perc alatt puhára pároljuk. 
Tálalhatjuk: kuszkusszal (kipróbálva), friss kenyérrel (kipróbálva), tésztával, rizzsel, hidegen (kipróbálva), melegen (kipróbálva), natúr húsok mellé (kipróbálva).. csak hogy párat említsek :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése