2009. december 12., szombat

Török zöldbab ragu

-->
... ez kérem egy díjnyertes recept ami tulajdonképpen az én drága Reval barátnőm érdeme, hisz' ő írta le nekem pár éve...

... pontos mennyiséget sajnos nem tudok adni, mert én is így kaptam anno

Hozzávalók:
vöröshagyma, zöldbab, olaj, só, cayenne bors, kurkuma, friss paradicsom, paradicsom püré, fehérbors, görög joghurt

Köretnek rizs:
rizs, olaj, só, kurkuma

Az apróra vágott vöröshagymát forró olajon üvegesre pirítjuk majd hozzáadjuk a kb. 3 cm-re vágott zöldbabot. Kevés vízzel felengedjük és 10-15 percig fedő alatt pároljuk. Ezután hozzáadjuk az apróra vágott friss paradicsomot, paradicsom pürét majd ízlés szerint kurkumával, cayenne borssall, sóval, pici fehérborssal ízesítjük. Az eredeti receptből hiányzik a fehérbors, így aki akarja, kihagyhatja belőle. Ha szükséges felengedhetjük még egy kevés vízzel és további 10-15percig pároljuk.

Körítésnek kurkumás rizs és friss kenyér dukál. A zölbab erejét görög joghurttal tompíthatjuk.
Ha nincs kéznél görög joghurt a klasszikus natúr joghurt is megteszi esetleg tejföl.
A recept ízlés szerint variálható. Én már kipróbáltam a zöldbab-karfiol valamint a zöldbab-csirkemell változatot is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése