2009. december 19., szombat

Zabkása

... az egyik kedvenc reggelim! Angliában találkoztam vele először, ahol sokkolt a látvány, hogy az emberek ott ilyet esznek?! :D :D :D 
... végül a kíváncsiságom győzött, és megkóstoltam. Azt hozzá kell tenni, hogy én egy nagyon egyszerű 21. századi változatát kóstoltam ami nem volt más mint vízzel összekevert, pici tejjel megijesztett zabpehely, 5 percre bedobva a mikróba.. :)))))
... képzelhetitek, hogy nem voltam tőle oda meg vissza, de láttam benne potenciált, és elkészítettem ugyanezt tejjel és nem a mikróban hanem a tűzhelyen lassú tűzön.... Hmmmmmmmmmmmm az valami csoda volt!!! 
Míg a mikróba bedobott vizes változata, kemény és íztelen, addig a tűzön lassan készre rotyogott zabpehely omlós és puha... mézzel megcsorgatva, banánkarikákkal jól megpakolva pedig valami mennyei eledel!
... ha éppen nincs kedvem vagy időm főzni, akkor ebédként is jó szolgálatot tesz mert nagyon kiadós. 

Hozzávalók:
zabpehely
tej
méz
banán vagy aszalt gyümölcs

Elkészítés
A zabpehelyhez hozzáöntjük a tejet és lassú tűzön puhára főzzük. Ha megpuhult, adjunk hozzá mézet és karikázzunk a tetejére banánt, vagy aszalt gyümölcsöt.
Tipp: Ha előző este beáztatjuk a zabpelyhet a tejbe, akkor másnap sokkal rövidebb ideig kell majd főzni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése