2010. szeptember 3., péntek

Graham kenyér

Eddig többnyire fehérkenyérrel kísérleteztem, leszámítva azt a pár kenyérsütőben, teljeskiőrlésű lisztből készült "kocka" kenyeret. Ma viszont eldöntöttem, hogy kipróbálom a hagyományos graham kenyeret. Alapul természetesen Limara graham kenyér receptjét vettem és a készleteimhez mérten kicsit alakítottam rajta :)))) A szlovákiai gyógyszertárakban például lehetetlen aszkorbinsavhoz jutni... ezt szépen ecettel helyettesítettem... funkciója ugyanaz... a liszt sikértartalmát kicsit feltuningolni...
Az üzletek  BL 80 lisztkészletét peding végképp nem szeretném ecsetelni :))))



Jöjjön tehát az én graham kenyerem :)))

Hozzávalók:
2 dl víz
0,7 dl tej
2 ek. olaj
2 tk. só
1 ek ecet
20 dkg öregtészta
20 dkg finom liszt
20 dkg rétesliszt
10 dkg grahamliszt
1 tk. cukor
1 dkg élesztő

A hozzávalókat a kenyérsütőgépbe raktam dagasztani, majd az így kapott tésztát kelesztőtálban kétszeresére kelesztettem, utána formáztam és egy fonott kosárban további egy órát kelni hagytam. Miután ismét szépen megkelt bevágtam, sütőzacskóba tettem és egy óra alatt 180 fokos sütőben készre sütöttem.
Kép sajnos nem készült róla, mert a társaság még melegében fölfalta az egészet :))))

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése