2012. május 16., szerda

Csicseriborsó-paprikás

... az internetet böngészve - csicseriborsó receptek után kutatva - megakadt a szemem az egyik cikken. Azt ecsetelték benne, hogy milyen egészségesek is ezek a kis bogyók. Diétázóknak, fogyózóknak kimondottan ajánlott alacsony glikémiás indexe miatt. A glikémiás index ismerős lehet, ha máshonnan nem, hát az ismert Norbi-Réka párostól. Glikémiás index (rövidítve: GI), azaz az egyes élelmiszerek 1000 kJ-nyi mennyiségének vércukoremelő képessége a szőlőcukorhoz képest, százalékban. Bővebben itt. Mindezeket olvasva érthető a lelkesedésem eme becses termény iránt. Legfőképpen azért mert hadat üzentem az évek során felhalmozódott plussz kilóknak :))))
A következő receptet Chili&Vanilia blogján találtam. Próbáljátok ki! Nagyon egyszerű az elkészítése, sőt aki konzerv borsót használ annak még gyors is. Aki a szárazra esküszik (mint pl. én) annak már előző este elkezdődnek az előkészületek... :)))
Mennyiséget nem írok, mert nem nagyon követtem figyelemmel miből mennyit teszek. Kiindulási alapként ezért azt ajánlom használjátok Chili&Vanilia blogján szereplő mennyiséget.  

Hozzávalók:
  • csicseriborsó,
  • őrölt pirospaprika,
  • kurkuma (az eredeti recept római köményt ír...az viszont nem volt otthon),
  • só,
  • bors,
  • vöröshagyma,
  • fokhagyma
  • húsleves (híján víz és ételízesítő :)
 A hagymát, fokhagymát apróra metéljük és kevés olajon üvegesre pároljuk. A tűzről levéve rászórjuk a pirospaprikát, felöntjük húslevessel (vagy víz-ételízesítő kombinációjával :) és a tűzre visszatéve, fedő alatt cca. 5 perc alatt puhára pároljuk. Utána hozzáadjuk a csicseriborsót. Aki szárazat használ, előző este áztassa be és másnap pici szódabikarbóna hozzáadásával cca. 45 perc alatt főzze puhára. Tehát a hagymához hozzáöntjük a csicseriborsót. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, adjunk hozzá római köményt - már akinek van otthon, akinek nincs az mondjuk kurkumát, de rendes köményt is el tudok hozzá képzelni. Főzzük kb. 10 percig, hogy az ízek rendesen összeérjenek. Mivel én a paprikás krumplit is úgy szeretem, ha kicsit "kásás", így a krumplinyomó segítségével kb. a csicseriborsó 1/3-t összenyomkodtam.
Ami a tálalást illeti, szívünk szerint variáljuk. Tálalhatjuk csak úgy magában, tükörtojással, esetleg sült kolbászkarikákkal, vagy pirított bacon szalonnával... stb. Hmmmm nem is folytatom a felsorolást, mert máris megéheztem egy újabb adagra :)))
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése