2012. május 14., hétfő

Felhő szelet

... az idei "somlói", azaz a társaság új kedvence. Míg 3-4 éve somlóival "rágták" a fülemet, mára a következő felhő szelet vette át a vezetést, amit egyáltalán nem bánok. Sokkal kevesebb macerával jár az elkészítése és ízre is sokkal finomabb :))) Az igaz, hogy a tészta kisodrása igazi türelem játéknak bizonyult, ennek ellenére azt mondom megéri a fesződséget. Egy kis módosítást ezúttal is eszközöltem a recepten. Elhagytam a tejszínhabot róla. Szerintem anélkül is fenséges az íze. Aki viszont szeretné "gazdagabbá", ünnepibbé tenni a sütit az nyugodtan tegyen rá. A tejszínhabos változathoz a kép itt található.
 
Tészta:
  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg porcukor (8 dekára csökkentettem)
  • 1 tojás
  • 1 tojássárgája
  • 1 ek rum
  • 1 kk szódabikarbóna
  • 5 dkg vaj v. margarin
  • 1 ek méz
Krém:
  • 1 l tej
  • 2 ek liszt
  • 2 cs vaníliás pudingpor
  • 3 tojássárgája
  • 20 dkg vaj v. ráma
  • 15 dkg cukor (kicsit soknak találtam bele a 15 dekát, úgyhogy itt is kevesebbet cca. 10-12 dekát tettem csak bele)
  • 2 cs vaníliás cukor
 Elkészítés:

A tészta hozzávalóit összedolgozzuk és fél órára betesszük a hűtőbe pihenni. A pihentetést a legtöbb helyen nem írják, nekem viszont így sokkal egyszerűbbnek tűnt a kisodrása. Pihentetés után a a tésztát két részre osztjuk és lisztezett tepsi hátulján kisodorjuk őket. A tepsi alá tegyünk konyharuhát, így nem fog össze-vissza csúszkálni sodrás közben. Sütés előtt ne felejtsük el villával megszurkodni a lapokat. Előmelegített sütőben kb. 200 fokon pár perc készre sütjük. 
A krém a pudinghoz hasonlóan készül. A pudinport, a lisztet összekeverjük a tejjel és a tojássárgákkal és lassú tűzön, állandó kevergetés mellett sűrűre főzzünk. Hagyjuk kihűlni. Mixerrel habosra keverjük a vajat a cukorral és a vaníliás cukorral amit aztán a kihűlt pudinghoz keverünk. Érdemes mixert használni, mert igy sokkal habosabb és lazább lesz a krémünk. Az így kapott krémet egyenletesen elosszuk az egyik mézes lapon, majd óvatosan ráhelyezzük a másik lapot. Egy éjszakára hűtőbe tesszük, hogy a mézes lapok megpuhuljanak. Tálalás előtt hintsük meg egy kevés porcukorral.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése