2011. január 23., vasárnap

Triplán csokis muffin

... ciki vagy sem, igenis szeretem a muffint :))) Erre a csokis receptre évekkel ezelőtt bukkantam a "A 100 legjobb muffin" recepteskönyvben és azóta már jópár babért learattam vele. Túrára, reggelire, teasüteménynek ideális. Az eredeti recept szerint 1-1 tábla ét- tej- és fehércsoki kerül bele, illetve sokkal több cukor, vaj és tejszín. Az én verzióm sokkal lightosabb, lágyabb, aki viszont szeretné elkészíteni az eredeti verziót annak zárójelben feltüntetem az eredeti mennyiségeket és a hozzávalókat.


Hozzávalók:
  • 250 dkg liszt
  • 10 dkg méz (10 dkg cukor)
  • 10 dkg olvasztott vaj (15 dkg vaj)
  • 1.5 dcl tejszín (2 dcl tejszín)
  • 2 tojás
  • 1.5 ek cukrozatlan kakaópor (1 tábla fehércsokoládé)
  • 1 tábla étcsokoládé
  • fél tábla tejcsokoládé (1 tábla tejcsokoládé)
  • 1 ek vaníliás cukor
  • 2 teáskanál sötőpor
A lisztet elkeverjük sütőporral, kakaóporral és kevés szóval. A tojásokat az olvasztott vajjal, cukorral és a vaníliáscukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a lisztes keveréket, a tejszínt és az egészet simára keverjük. A muffintésztába beleforgatjuk az apró darabkákra tört csokoládékat. Előmelegített sütőben  (190 fokon) 20-25 perc alatt készre sütjük. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése