2011. január 3., hétfő

Szőlőmagolaj

Nálam még mindig tart a karácsonyi eufória. Most van ugyanis az a rész amikor lassacskán elkezdem megismerni és használni az ajándékba kapott dolgokat. Ezúttal sem kellett csalódnom. A család és a barátok gondoskodtak róla, hogy az idén is kerüljön pár gasztro "csoda" a fa alá :)) tudva mennyire oda meg vissza tudok lenni tőlük... Az idén egy üveg szőlőmagolajjal valamint egy sk készítésű ízesített olivaolajjal leptek meg.


Az ízesített olajat még nem próbáltam, viszont a szőlőmagolajjal már sütöttem, főztem és nekem nagyon bejött. Valóban emlékeztet picit a szőlő ízére. Gyanítottam, hogy nemcsak az ízében, de a tulajdonságaiban is különbözik a többi olajtól, úgyhogy kicsit utánaolvastam a témának és megtudtam, hogy a szőlőmagolaj:
  • szívbarát és védi a keringési rendszert a meszesedéstől
  • erősíti a vérereket és a hajszálereket
  • növeli a HDL (jó) koleszterin szintjét és csökkenti az LDL (rossz) koleszterin szintjét
  • csökkenti a trombózis lehetőségét
  • magas antioxidáns tartalma miatt gátolja az öregedést és fiatalítja a bőrt
  • védi a sejteket a káros hatásoktól és gátolja a rák kialakulásának veszélyét
  • kedvező hatása van a prosztatára és az impotenciára
  • nőknél a változó kor kellemetlen tüneteit enyhíti
  • védi az agyat a szabad gyököktől és javítja az emlékező képességet
  • védi a szemet, segíthet megakadályozni a szürke hályog kialakulását

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése