2011. január 16., vasárnap

Limara féle Scali kenyér

... annyira gusztusos volt Limara kenyérkéje, hogy nem hagyhattam ki a hétvégi tervből. Végignézve a hozzávalókat, szokás szerint ismét módosítanom kellett kicsit az eredeti recepten, mert ugye a világ ezen tájékán még véletlenül sem kapni BL 80-s lisztet, az aszkorbinsavról már nem is beszélve... :)))
Ja igen, és a legújabb mániám, hogy cukor helyett mézet használok az ételekbe :)


 Hozzávalók:
  • 200 g finom liszt
  • 100 g rétesliszt
  • 100 g tönkölyliszt 
  • 1 ek ecet
  • 2 ek olaj
  • 250 g öregtészta
  • 1 tk méz
  • 1 dkg élesztő
  • 240 ml víz

  • lenmag
  • szezámmag
  • napraforgómag
  • 1 tojásfehérje
 A hozzávalókat bepakoltam a kenyérsütőbe, hogy a gép elvégezze helyettem a piszkos munkát. Az összegyúrt tésztát átpakoltam a kelesztőtálba és hagytam a duplájára kelni. Mikor megkelt 3 részre osztottam és kb. 30 cm-s darabokra sodortam őket. A magvakat egy tálcán összekevertem. A tojásfehérjét kissé felvertem és azzal lekentem a fonatokat majd egyenként megforgattam őket a magvakban. Ezután mint a fonott kalácsot összefontam őket.  Előmelegített sütőben 220 fokon kb. 40 percig sütöttem.
Kacsasütő, illetve megfelelő nagyságú jénai tál híján sütőzacskóban sült.

Picit tömött lett a belseje, úgyhogy azt a finomliszt - rétesliszt dolgot tovább kell még gondolni a jövőben... vagy mégiscsak felkutatni valahonnan azt a BL 80-st :))
Az íze viszont csodás! Hihetetlen, hogy ennyicske ráfordítással,  ilyen gusztusos kenyeret lehet készíteni. Tuti, hogy nem először és utoljára készítettem!

Megjegyzést: Limarával történt egyeztetés után az instrukciók a következők :) legközelebb több folyadékot (kb. 2-3 evőkanállal több vizet) kell hozzá tenni, hogy lazább legyen a tészta...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése