2011. január 31., hétfő

Joghurtos kakaós süti

Az úgy volt, hogy a héten megakadt a szemem Marmalade görög joghurtos kakaós sütijén. El is döntöttem, hogy amint lesz időm megsütöm. Nem állt szándékomban megmásítani a receptet, de végül figyelmetlenségemből adódóan mégiscsak sikerült. Az eredeti 2 bögre liszt helyett én biza' csak 1-t tettem. :))  A másik bögre út közben - míg a számítógébhez sétáltam, hogy ellenőrizzem a hozzávalókat :))) - elveszett. Ezért is jó, ha a recept ott van rögtön kéznél, :)) hogy aztán ilyen kellemetlenségek ne forduljanak elő. Múltkor hasonló "technikával" :)) a kenyérből hagytam ki a sót. Mondanom sem kell, ehetetlen volt. Mármint a kenyér! Ezen a sütin viszont nem fogott ki a liszt hiánya! Sőt, nagyon finom szaftos kis teasütemény kerekedett belőle. El is döntöttem, hogy ezentúl "direkt" nem teszek bele 2 bögre lisztet, inkább maradok az akaratlanul kreált módosított receptnél :)))


Először jöjjön az eredeti recept, aki azt szeretné elkészíteni:

Hozzávalók:
  • 2 bögre liszt
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 bögre cukor
  • 1 bögre joghurt
  • 3-4 ek kakaópor
  • 3 tojás
  • 1/2 bögre olaj
... és az én verzióm:
  • 1 bögre liszt :)))
  • 1 teáskanál sütőpor
  • nem egész 1 bögre cukor
  • 1 bögre joghurt
  • 3 tk kakaópor
  • 3 tojás 
  • 1/2 bögre olaj
  • pici só
  • 1 citrom reszelt héja
Megjegyzés: 1 bögre = 2,5 dcl

Elkészítés:
A tojásokat a cukorral kézimixer segítségével habosra keverjük, ezután hozzáadjuk az olajat és a joghurtot. Ismét jól elkeverjük majd hozzáforgatjuk az átszitált lisztet és a sütőport. Kivajazott, kilisztezet vagy sütőpapírral kibélelt formába öntjük a massza felét vagy 2/3-t (attól függően ki milyen csokisan szereti). A megmaradt masszát összekeverjük a kakaóporral és rákanalazzuk a vaníliás masszára. Egy kanál segítségével márványosítjuk és előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 perc alatt készre sütjük. Marmalade hosszúkás formában sütötte én a kuglóf formára szavazta.
Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése