2011. február 4., péntek

Maceszgombóc

... ha vasárnap akkor húsleves... sok helyen, de nem a mi családunkban! :))) Mert ha éppen paradicsomlevesre van gusztusunk, akkor az kerül a vasárnapi asztalra. De természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem szeretnénk a húslevest. Sőt! Az egyik nagy kedvenc. Belőle a főt hús ecetes reszelt tormával... hmmmm ... máris összefutott a nyál a számban :))) Levesbetétnek pedig maceszgombóc :)) A receptet nagynénémtől tanultam aki szinte mindig ezt főzött a levesbe, legalábbis mikor látogatóban voltam nála :)) 

Hozzávalók:
  • 1 tojás
  • 1 ek libazsír v. olaj
  • 2 ek langyos víz
  • maceszdara (apróra tört pászka)
  • só v. vegeta
  • bors
  • petrezselyemzöld
A hozzávalókat összedolgozzuk annyi maceszdarával, hogy kása sűrűségű masszát kapjunk. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. Én szoktam bele tenni apróra vágott petrezselyemzöldet is. Egy óra hosszat pihentessük, hogy a dara megpuhuljon. Daragaluskához hasonlóan kanállal is beleszaggathatjuk a forrásban levő levesbe, vagy vizes kézzel formázzunk gombócokat belőle és úgy főzzük a levesbe.
Az interneten sok helyen láttam, hogy csipetnyi őrölt gyömbért is tesznek bele... nos erre még nem vetemedtem, de ami késik ugye az nem múlik  :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése