2011. március 27., vasárnap

Pita teljes kiőrlésű lisztből

... valamilyen kenyérféle után sóvárogtam :))) de nem volt sem hangulatom sem időm órákat várni az elkészültéig. Ekkor eszembe jutott, hogy megpróbálkozom a pitával. Annyian dícsérték, hogy milyen gyorsan elkészíthető és mondhatni elronthatatlan. Modern kori konyhatündérként azonnal a gugli elé vettetem magam .. teljes kiőrlésű pita.. enter...  és az elsők között máris ott volt Kata receptje. Lusta hangulatom lévén nem is keresgéltem tovább, rögtön belefogtam a munkába. Az eredmény pedig valami fenséges! A boltban kapható fehér pita elmehet a búsba! Összehasonlíthatatlan! Fenséges! Azt hiszem egy időre búcsút intek a hagyományos kenyérsütésnek.. mert ez a PITA mindent visz!!!

Hozzávalók:
  • 4* csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt (mivel nem volt annyi itthon annyi, így került bele egy kevés graham liszt, illetve feltuningoltam még 1 ek búzakorpával... ha már egyszer egészségesen táplálkozunk ugye :)
  • 1 ek szárított élesztő
  • 1 + 1/4 csésze meleg víz
  • 1/2 evőkanál só
* 1 csésze = 250 ml

Elkészítés: A liszt felét keverjük össze az élesztővel és a sóval majd adjuk hozzá a vizet. Kanál segítségével keverjük össze amennyire tudjuk majd apránként kanalazzuk hozzá a maradék lisztet is. Nekem az összes lisztet fölvette, de előfordulhat, hogy nem lesz szükség a teljes mennyiségre. Töredelmesen bevallom, nem bírtam 4-5 percig gyúrni ahogy az eredeti recept írja. Jó ha 2-3 gyömöszöltem :)) és végik azon járt az eszem, hogy legközelebb simán bepakolom a hozzávalókat a kenyérsütőbe, dolgozzon vele ő :))))
Az összegyúrt tésztából gombócokat formálunk. Ekkora adagból kb. 10 - 11 darab gombóc jön ki amit azután lisztezett deszkán sodrófával ellapogatunk. Az így kapott lepényeket papírral bélelt tepsire tesszük és míg a sütő fölmelegszik 250 fokra (ez kb. 30 perc) addig hagyjuk, hogy megkeljenek. Fontos: mielőtt betennénk sülni,  a lepényeket meg kell fordítani! A sütő alsó részében süssük kb. 5 percig. Fantasztikus figyelni ahogy a semmiből egyszer csak elkezdenek kis malackákká puffadni! :)))
Kata javaslatára, hogy ne száradjanak ki még melegen bepakoltam a megsült a pitákat nejlonba.
Mindenkinek csak ajánlani tudom. Fantasztikus az íze és nagyon egyszerű az elkészítése. A maradékot pedig nyugodtan tegyük be a fagyasztóba rosszabb napokra ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése