2011. március 4., péntek

Csokis cookies

... "csokis mancsok" talán találóbb megnevezés lenne ezeknek a kis csokis csodáknak. Az eredeti recept Chez Julie -tól származik amit a véletlennek köszönhetően tovább finomítottam.

 Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 3,5 dkg cukrozatlan kakaópor
  • pici só
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 25 dkg keserű csoki (60%)
  • 22 dkg puha vaj
  • 30 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 4 tojás  (az eredeti recept 2 tojást ír)
Első lépésként a vajat a cukorral és a vaníliás cukorral mixer segítségével habosra keverjük majd hozzáadjunk a tojásokat. Ezután jöhetnek a száraz hozzávalók. Az átszitált liszt, só, kakaópor, sütőpor kockára vágott csokoládé. Az egészet jól összegyúrjuk és kis gombócokat formázunk a tésztából amiket tisztes távolságban elhelyezzük a papírral bélelt tepsire. Közepes hőmérsékleten 10 perc alatt készre sütjük.
Ne ijedjünk meg ha még kicsit puhának bizonyulnak. Amint kihűlnek a kérgük megszilárdul, a belseje viszont finom puha marad.

Megjegyzés: gyenge fél napi töprengés után rájöttem, hogy az én cookies-aim miért is lettek ilyen nagy formátlan "tappancsok". Én csak fél adagot készítettem és a tojáson kívül mindent precízen megfeleztem. A tojásból viszont lezser eleganciával 2 darabot adtam a masszához, az eredeti receptben írtak alapján. Figyelmetlenségemnek köszönhetően azonban megszületett ez a pihe-puha csokis csoda. 

1 megjegyzés: