2010. március 1., hétfő

Limara expressz croissant-a, avagy tanuljuk a nagyoktól


Egy frissen illatozó croissant még a legutálatosabb őszi időt is vonzóvá tudja tenni. Legrosszabb reggeleimen nem vagyok rest, és leballagok a közeli kávézóba egy friss croissant-ért ... aminek az ára megfelel az én kb. egyórás munkabéremnek, de ilyenkor még ez sem tud eltántorítani a célomtól. Egyszerűen  szükségem van egy jó adag boldogsághormonra, ami aztán átlendít a holtponton és segít túlélni a napot.
Eddigi konyhai pályafutásom alatt volt már szerencsém pár "jól bevált" croissant recepthez, de még csak a nyomába sem érnek Limara csodálatos express croissant-ának.
Ugyan a neve express sebességre utal, azért azt hozzá kell tenni, hogy nem egy 5 perces történet amit most leírok nektek. Annak ellenére sem, hogy segítségül hívtam a kenyérsütő gépet a dagasztáshoz...
De minden fáradozást megért!

Hozzávalók: 
  • 70 dkg liszt
  • 1 pohár joghurt vagy kefír (140g) 
  • 2 dcl tej  
  • 1 kk só  
  • 4-5 ek. cukor  (barna cukrot használtam) 
  • 2 tojás  
  • 5 dkg élesztő (én csak 40 g-t használtam, de így is gyönyörűen megkelt) 
  • 25 dkg hideg vaj





      Elkészítés:
      A hozzávalókat a vaj kivételével a kenyérsütőgébpe tettem dagasztani, illetve 1 órát kelni. A megkelt tésztát ezután átgyúrtam és 8 egyenlőre adagra osztottam és kör alakúra nyújtottam amilyen vékonyra csak tudtam. A hideg vajat sajtreszelőn lereszeltem és 7 részre osztottam. Mindegyik lap tetejét megszórtam a vajas reszelékkel, kivéve az utolsót. Az így kapott "tortácskát" kisodortam cca. 2-3 mm vékonyra és 16 cikkre vágtam. Lehet többre is attól függően, hogy ki mekkora kifliket szeretne a végén kapni. Derelyeszaggatóval nagyon ügyesen megoldható ez a művelet. Ezután feltekertem őket, némelyiket csokival töltöttem a többi tetejét pedig megszórtam reszelt sajttal. Ja természetesen előtt lekentem felvert tojással őket :) 
      Előmelegített sütőben 180 fokon kb.15-20 percig sütöttem. 
      Aki csak másnap szeretné kisütni a kifliket, úgy mint én a másik adagot, az a hideg sütőbe tegye be őket, és 180 fokra állítva kb. 25-30 percig süsse.
      Jó étvágyat kívánok hozzá!

      2 megjegyzés:

      1. Gyönyörűek a croissant-ok, nagyon örülök, hogy kipróbáltad és hogy tetszett is! :))

        VálaszTörlés
      2. Én köszönöm a receptet! Igazi családi kedvenc lesz, már most látom ;)

        VálaszTörlés