2010. március 17., szerda

Majonézes halsaláta

... az elmúlt napokban ismét sokat serénykedtem a konyhában.. fényképezőgépet csattogtatva... csak mire oda került volna a sor, hogy leírom a recepteket... addigra mindig elszállt az ihlet... nem jöttek a szavak...
.. néha van ihlet... máskor pedig nincs... most éppen nagyon nincs... pedig ennek a salátának is megvan a maga  története... 
Szeretem a halat,. Vannak napok mikor legszívesebben halat, hallal ennék. Az utóbbi hónapok egyik nagy kedvencem a füstölt lazac. Képes vagyok 2-3 hetente tölteni a készletet, pedig nem egy olcsó mulattság.. de ha azt veszem, hogy 2-3 napra meg van oldva a reggelim vagy akár az ebédem is belőle...nos akkor azért nem olyan vészes a dolog.
Na, de most hagyjuk a lazacot. Beszéljünk inkább erről a salátáról. Szombaton nagyon "ügyes" voltam, és egy egyszemélyes adag helyett egy egész családnak való halfilét voltam kénytelen kivenni a fagyasztóból, ugyanis annyira össze volt fagyva az egész, hogy még jégvágó segítségével sem lehetett volna szétválasztani az egyes darabokat. Mondanom sem kell, vasárnapra a fülemen kezdett kimászni a vajon sült natúr halfilé... :)))
De akkor mi legyen a maradékkal? Még mindig 2 tenyérnyi nagyságú filézett makréla szemezgetett velem ... 
Ekkor jött a mentő ötlet... múlt héten 2 rég nem látott ismerőssel utaztam munkába, akik arról áradoztak, hogy milyen isteni halsalátát ettek... amit az egyik kollégájuk (pasi!) készített. Szóltam nekik, hogy kérjék el nekem a receptet, de mivel azóta nem találkoztam velük, így gondolom eme ígéretük mostanra a feledés homályába veszett... Úgyhogy az itt következő recept a sajátom.. amit a hétvégén kreáltam különböző online "treszka" receptek által inspirálva.  

Hozzávalók:
halfilé (sülve vagy párolva)
újhagyma (de lehet klasszikus vöröshagyma is)
pici só, bors
ecet
majonéz

Adagokat nem szívesen írok, mert az ilyen salátáknak annyira egyéni az ízesítésük... de mivel tudom, hogy én is mennyire kétségbe tudok esni, ha nem látom a mennyiséget a receptek mellett... hát legyen... 1 közepes nagyságú halfiléhez: 1-2 szár újhagyma, 2-3 ek. ecet (igen! ettől lesz olyan fini ecetes íze) és 2-3 tk majonéz. 
Aki gondolja, sütés illetve párolás előtt be is pácolhatja a filéket egy-két órácskára. Mindent összevetve azonban nem hiszem, hogy sokat vátloztatna az ízén, úgyhogy egy kis só és bors is megteszi sütés előtt. 
Miután kisütöttük, v. megpároltuk a halszeleteket, hagyjuk kihűlni, majd villával nyomkodjuk össze. Keverjük hozzá az apróra vágott újhagymát, ízlés szerint ízesítsük ecettel, sóval, borssal és majonézzel.  
Azonnal fogyasztható, de ha nem van időnk hagyjuk egy éjszakára a hűtőben, hogy jobban összeérhessenk az ízekk. Mellé friss kenyér... hmmmm ... fejedelmi reggelit kapunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése