2010. január 6., szerda

Vitaminbombák

... ahogy öregszik az ember egyre többet foglalkoztatja az egészsége. Én sem vagyok ezzel másként. Persze az ilyen gondolatok leginkább nagy zabapartik után jönnek elő és olyankor megfogadom, hogy most aztán igazán jobban oda fogok figyelni mit és mikor eszek.
... szégyen ide vagy oda, bizony sokszor megesik, hogy naponta csak egyszer eszek - reggeltől estig... :)))) ami  ugye nem túl szerencsés,főleg ha azt veszem, hogy reggeltől estig az irodai székemben gubbasztok minden különösebb fizikai megerőltetés nélkül, este pedig örülök, hogy szusszanhatok egyet a kanapén. Ilyenkor aztán előjön a lelkiismeret furdalás, jön a jóga és a gyümölcslevek, gyógyteák.


... amióta kölcsönkértem (és úgy tűnik ez már nálam is marad) drága jó szüleimtől a gyümölcscentrifugát, egyre másra készítem a leveket. Mostanra már akad néhány kedvenc, visszatérő változat is.. 


Almás-répás
2 közepes alma
2 közepes répa
fél citrom


... kb. 4-5dl lé jön ki belőle. Jó tudni,  hogy a répa nemcsak a nyuszik eledele :) és a látási zavarok enyhítésére, gyógyítására szolgál, de tisztítja a májat és a vesét is!


Multivitamin
... a következő vitaminbombát vendégváróként is elkészíthetjük. Az autóval érkezők, sofőrök díjazni fogják, hogy rájuk is gondolt valaki. Igazi felüdülés az alkoholmentes koktélok és sörök után. Körülbelül 1 - 1,3 literrel számolhatunk a köv. adagolásnál:


1 nagyobb érett ananász
1 citrom
1-2 narancs
5 - 6 közepes alma 

Céklás-almás 
... a cékláról annyi szépet és jót írnak, hogy végül én is ráfanyalodtam :) Fogyókúráknál is ajánlott enyhe hashajtó hatása miatt. Reggel éhgyomorra szoktam fogyasztani..

2 nagyobb alma
1 kisebb cékla
1 nagyobb répa
fél citrom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése