2010. október 9., szombat

Birsalma

A piacon sétálva megakadt a szemem ezen a sárga gyöngyszemen. Sejteni sejtettem, hogy milyen gyümölcs is lehet, de azért biztos ami biztos alapon megkérdeztem a kofától jól gondolom-e ... :)))  Igen ő a birsalma... :)))

Az ismerkedést óvatosan kezdtem, egyetlen egy darabot vettem csupán és hazaérve rögtön böngészni kezdtem a szakácskönyveket, internetes blogokat, hogy mihez is kezdhetnék vele...

  • Birsalmasajt lett volna a logikus lépés.. de ahhoz valószínűleg egy darab nem elég :)))
  • Kompót... az meg annyira uncsi....
  • Lekvár... hmm egy darabból??!! :)))
  • győzött a birsalmalé ... a maga friss, illatos valójában...

Amit érdemes róla tudni: a Kaukázus környékén, Iránban és Turkesztánban őshonos őszi gyümölcs. Nyersen fogyasztva megőrzi A-, B1-, B2-, C-, E- és P-vitamin tartalmát, ezen kívül 27- féle ásványi anyagot ( foszfor, kálium, vas, kalcium, stb.) is tartalmaz.
A nyers birsalmalé segíti az anyagcserét, savas kémhatása megmozgatja az emésztőrendszert, alkalmas különböző emésztési rendellenességekre, hasi fájdalmakra, görcsoldásra valamint gyulladáscsökkentő hatása is van.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése