2010. október 4., hétfő

Fehér kenyér (gépi)

Az utóbbi időben hanyagolom a gépi kenyérsütést. Az oka nagyon egyszerű. A gépben sült kenyerek tömöttek. Nem úgy mint a sütőben sült társaiké.
Szóval a hőn áhított kenyérsütő gép, nálam legalábbis ledegradálódott a dagasztógépre... :(((
Egészen mostanáig! Drága Kata barátnőmnek köszönhetően hozzájutottam egy fantasztikus kenyérrecepthez, aminek a tésztája könnyű, levegős... hmmm olyan amilyennek lennie kell. A hétvégén ki is próbáltam... és nagyon nagyon ízletesre sikeredett. Fotóval viszont nem szolgálhatok, mivel ajándékba készült és mire észbe kaptam már tovább is adtam a kenyeret...

A napokban viszont készülöm feltölteni a saját készleteimet, úgyhogy majd akkor lefotózom és utólagosan csatolom a recepthez.

Hozzávalók:
  • 375 ml víz
  • 1 kk só
  • 1 kk cukor
  • 1 ek olaj
  • 50 dkg sima liszt
  • 10 dkg kenyérmix vagy daraliszt
  • 7 g porélesztő
A hozzávalókat bepakoljuk a kenyérsütőbe, normál programon  (cca 900g kenyérhez) megsütjük.
Nekem Moulinex gépem van és az 1-es programon sütöttem.  Mivel a teteje fehér maradt, a program lejárta után benthagytam további 10 percre sülni.
Aki szereti, szórhat a liszthez kevés lenmagot vagy köménymagot.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése