2010. október 17., vasárnap

Lilahagyma lekvár

Azt nem mondom, hogy minden furcsa receptet kipróbálok, de ennek a lekvárnak nem tudtam ellenállni és tavaly elkészítettem karácsonyi ajándék gyanánt amiből aztán kapott a család és pár jóbarát is. Kicsit "szaftosra" sikerült ugyan, de így sem volt rossz és a hűtőben jópár hétig elállt. Az idén viszont jobban elfőzöm majd a levét.
Az interneten jópár receptet találtam, de az összes körül Stahl Judit receptje tűnt a legszimpatikusabbnak. Talán azért mert .... szinte hihetetlen, de nem "cicózta" túl mindenféle extra hozzávalóval ... mint általában szokta a recepteket... :)

Hozzávalók:
  • 1 dcl olaj
  • 2 ek nádcukor
  • 1 kg lilahagyma
  • bors
  • 2 ek balzsamecet
A hagymát fölkarikázzuk, lábasba olajat öntünk amin kicsit megpirítjuk a cukrot, majd hozzáadjuk a hagymát amit aztán lassú tűzön, kevergetve puhára főzünk. Mikor már szép barna ízesítsük sóval, borssal és ecettel majd hagyjuk még egyet rottyanni.

Húsok mellé ajánlják, én viszont a nagy részét friss, krémsajttal megkent kenyérrel fogyasztottam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése