2010. február 27., szombat

Brindzás derelye

Ez az egyik legkedvesebb receptem. Körülbelül 2 éve kaphattam, és azóta állandó helyet vívott ki magának  a Top 10 listámon. Másfélhavonta tuti, hogy sort kerítek az elkészítésére. Első ránézésre bonyolultnak tűnhet, mivel tésztát kell hozzá gyúrni, de valójában egy félórás történetről van szó. Kezdőknek is melegen ajánlom.

Tészta:
  • 350 g liszt
  • 150 ml langyos víz
  • 1 ek olaj (az utóbbi időben fölfedeztem a libazsírt, így én azt használok bele)
  • 1 tojás
  •  
A tészta elkészítése:A hozzávalókból tésztát gyúrunk és tegyük félre kicsit pihenni, hogy később könnyebb legyen a kinyújtása.
Pihentetés után deszkán kinyújtjuk, majd lisztbe mártott pohár segítségével (akinek van formája, azzal) kiszaggatjuk a derelyét. Ha kész, mindegyiket megtöltjük a juhtúrós töltelékkel, majd forrásban levő sós vízben max 5 percig főzzük, ügyelve arra, hogy ne ragadjanak le a derelyék. Leszűrjük és kivesszük óvatosan a vízből, ügyelve, hogy ne menjenek szét.

Töltelék:
  • 3 nagyobb burgonya
  • 150g brindza
  • 20g vaj
  • metélőhagyma
A töltelék elkészítése:
A megfőtt és áttört burgonyáthoz hozzáadjuk a brindzát, vajat, és az apróra metélt hagymát. A metélőhagyma elhagyható :) de ha szezonja van, ne spóroljuk ki belőle, mert nagyot dob az ízén.

Öntet:
  • cca 50g brindza,
  • cca 1,5 dcl tejföl,
  • cca 2-3 ek tejszín
  • pici olaj
Az öntet elkészítése:
Az öntet saját fejlesztés. Az eredeti recept szerint csak campingsajt került volna a tetejére, de úgy kissé unalmasnak tartottam a receptet, és arra gondotlam milyen fini volna még kicsit nyakon önteni egy kis tejfölle és mivel maradt ki brindza hát azt si hozzákevertem... és lőn ez lett belőle... Vannak, akik enyhe túlzásnak tartják, de én elképzelhetetlennek tartom a receptet enélkül az isteni öntet nélkül.
Az adagolásban nem vagyok biztos, mert az annak függvénye, hogy éppen miből mennyi van otthon.
A tejfölt a tejszínnel pici olajon fel szoktam hevíteni majd a brindzával brindzával jól elkeverni.
Az igazi ínyencek szalonnát is piríthatnak a tetejére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése