2010. február 22., hétfő

Sajtpuffancs


... egy kedves barátosnémtól kaptam a következő receptet. Mikor elmesélte, hogy miről is van szó egyszeűen nem fért a fejembe, hogy állhat  össze a felvert tojásfehérje és a reszelt sajt??? Ebből, hogy lesz gombóc??!! Lökött ez a csaj?? Nah, de ma este nem bírtam tovább és elkészítettem. Egyszemélyes gyorsvacsi. Nem kell hozzá más mint 1 árválkodó tojásfehérje a hűtőben, maradék sajt... ezután már csak tojásfehérje felver... sajt lereszel... gombócok formáz... forró olaj ... ketchup tunkolni... nyamiiiiii


Hozzávalók1-2 személyre: 
cca 200 g reszelt sajt
2 tojásfehérje
zsemlemorzsa
olaj

Elkészítés
A tojásfehérjéket kemény habbá verjük és annyi sajtot reszelünk bele, amíg formálható masszát kapunk. Pontos mennyiséget nem tudok adni, mert függ a tojások méretétől és maga a hab is sok sajtot felvesz. Sózni nem kell, mert a sajt magában is sós. A tojásos, sajtos masszából kis golyókat gyúrunk, megforgatjuk zsemlemorzsában, és bő olajban kisütjük.
Főételként salátával, sült krumplival tudom elképzelni,
partikajaként tatármártásba, illetve ketchupba mártva... 

Megjegyzés: nekem nagyon bejött! Azt hiszem elfelejtem a panírozott rántott sajt fogalmát :) Ennél a receptnél nincs olyan, hogy duplán kell bundázni, nehogy sütésnél kifolyjon a sajt. Ez összeáll, úgy ahogy van. Csak ajánlani tudom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése