2010. február 3., szerda

Madáreledel

Kezdő túrázóként szendviccsel felpakolva indultam útnak. Mondanom sem kell, miután magamba gyömöszöltem a minden jóval megpakolt kenyérkéket, még nagyobb szenvedések vártak rám, mint evés előt. Elnehezült gyomorral, pihegve, nagyokat fújtatva próbáltam tartani az iramot a többiekkel.
Azután ellesve a többiektől, rájöttem hogy a gyors energiapótlásra vannak jobb módszerek is mint degeszre zabálni magunkat szendviccsel. Azaz, végy pár marékkal a kedvenc magvaidból, spékeld meg egy kevés aszalt gyümölccsel és már kész is a tökéletes energiapótló.


Az eddigi legjobb mixem:
dió
kesudió
mandula
vörös áfonya
mazsola
napraforgómag

A manduláról érdemes tudni, hogy a héjában lévő ciántartalom magasabb a kívánatosnál, ezért én mindig leszedem a héját. Nagyon egyszerűen megszabadulhatunk tőle. Elég ha forró vízbe tesszük és pár percere lefedve hagyjuk benne ázni. Ezután leöntjük róla a vizet és nagyon ügyenes, két ujjunk között kicsit megnyomva lepattintjuk róla a héját. Sütőben, alacsony hőfökon kiszárítjuk-megpirítjuk.
Érdemes külön pirítani és nem összekeverni a dióval, illetve a kesuval, mivel a mandula pirítása kicsit tovább tart mint az előzőeké.
Tipp: a dióról pirítás után gyönyörűen lepörög a héja. Vegyük magunknak a fáradtságot és morzsoljuk le róla a héja nagyját.

Ha megvagyunk a pirítással, megvárjuk míg kihűlnek a magvak és csak utána keverjük össze az aszalt gyümölccsel és napraforgómaggal. Bevallom a napraforgómagot nem szoktam lepirítani, de most utánagondolva nem lehet hülyeség azt is pedobni pár percre a sütőbe... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése